Adresaci szkolenia: menedżerowie ds. rozwoju nowego produktu, koordynatorzy zespołów projektowych, kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla oraz członkowie zespołów projektowych w dużych, średnich i małych przedsiębiorstwach produkcyjnych i dystrybucyjnych.
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Cele szkolenia:
- Wypracowanie przez uczestników stylu negocjowania, który prowadzi do zawarcia obopólnie korzystnych umów o współpracy projektanta z przedsiębiorcą lub przedsiębiorcy z przedsiębiorcą
- Uświadomienie uczestnikom ich naturalnego stylu negocjacyjnego
- Wykorzystanie wybranych, specjalistycznych taktyk i technik, tak aby osiągnąć zakładane cele negocjacyjne
- Poznanie specyfiki procesu zarządzania rozwojem nowego produktu w kontekście negocjowania warunków współpracy przedsiębiorcy z projektantem oraz przedsiębiorcy z przedsiębiorcą
W programie szkolenia:
- Kiedy rozpocząć negocjacje? – zdefiniowanie niezbędnych warunków do rozpoczęcia procesu negocjacyjnego
- Etapy procesu negocjacji warunków współpracy
- Etap przygotowania do negocjacji – określenie celów i strategii negocjacyjnej, BATNA
- Etap otwarcia negocjacji – style negocjacyjne, podejście win-win w kontekście projektant-producent-użytkownik, reguła wzajemności w relacjach projektant-przedsiębiorca
- Rozgrywka negocjacyjna – metody wymiany ustępstw, asertywność, obrona przed chwytami negocjacyjnymi drugiej strony
- Etap zamykania negocjacji – podsumowywanie ustaleń, planowanie dalszych działań w procesie rozwoju nowego produktu lub usługi
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Wykorzystanie wiedzy z zakresu projektowania wzorniczego w zarządzaniu rozwojem nowego produktu w sztuce negocjacji
- Nabycie umiejętności z zakresu profesjonalnego przygotowania się do negocjacji, m.in. zdolności do przewidzenia posunięcia drugiej strony i analizowania wariantów swojej reakcji
- Umiejętność identyfikacji możliwie najlepszych warunków umowy w istniejących okolicznościach i ograniczeniach
- Umiejętności wynegocjowania warunków umowy gwarantujących satysfakcję obu stronom
Istnieje możliwość modyfikacji szkolenia na życzenie Klienta w celu dostosowania tematyki do jego indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:
Joanna Wątrucka
Tel.: (22) 860 03 68, e-mail: joanna_watrucka@iwp.com.pl
Marcin Marchwiński
Tel.: (22) 860 01 65, e-mail: marcin_marchwinski@iwp.com.pl