Strona główna » Oferta » Edukacja » Szkolenia » Konteksty skutecznego projektowania innowacji

DSCN4537.JPG

Instytut Wzornictwa Przemysłowego zaprasza do udziału w drugiej edycji CYKLU SZKOLEŃ realizowanym w ramach programu „Rozwój sektorów kreatywnych” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury:

Konteksty skutecznego projektowania innowacji

dedykowanym w sposób szczególny

  • osobom pracującym lub planującym pracę w zespołach ds. rozwoju nowego produktu lub usługi, w tym: projektantom wzornictwa przemysłowego, projektantom grafiki użytkowej, architektom, studentom i absolwentom kierunków projektowych
  • pracownikom firm produkcyjnych i usługowych – menedżerom, technologom, marketingowcom, sprzedawcom, kierownikom projektów

Dzięki szkoleniom:

  • lepiej zrozumiesz konteksty, czynniki sukcesu i możliwości uzupełnienia procesu wzorniczego w przedsiębiorstwach o aspekty podnoszące jego skuteczność
  • poznasz kluczowe aspekty projektowania usług i znajomość roli projektanta wzornictwa w tym procesie
  • zrozumiesz miejsce badań w procesie rozwoju nowego produktu, nauczysz się doboru metodyk badawczych przydatnych w pozyskiwaniu informacji o potrzebach użytkowników oraz interpretacji wyników i ich zastosowanie w briefach na nowe projekty i usługi
  • poznasz rolę projektowania graficznego w budowie spójnej komunikacji wizualnej, a także kompleksowego budowania marki
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności z zakresu doboru i zastosowania technik wspomagających kreatywne myślenie w procesie rozwoju innowacji – z perspektywy przedsiębiorcy i projektanta
  • poznasz znaczenie znajomości trendów w procesie rozwoju nowego produktu i usługi, metody jakościowe badania trendów oraz implementacji wyników tych analiz w procesie rozwoju nowego produktu

Projekt obejmuje cykl pięciu jednodniowych szkoleń, które zorganizowane będą w siedzibie Instytutu w Warszawie. Istnieje możliwość wzięcia udziału w wybranym szkoleniu/szkoleniach lub w całym cyklu. Pierwszeństwo wpisania na listę uczestników mają przedstawiciele sektora przemysłów kreatywnych.


Szkolenia realizowane w projekcie „Konteksty skutecznego projektowania innowacji”:
 



Szkolenie 1: Badania (w tym rynkowe i potrzeb użytkowników) jako nieodzowny etap zbierania wytycznych do briefów projektowych

W programie m.in.:

  • Miejsce badań w procesie rozwoju nowego produktu
  • Metodyki badawcze przydatne w pozyskiwaniu informacji o potrzebach użytkowników
  • Dobór badań do specyfiki danego projektu
  • Efektywne zintegrowanie badań na użytkownikach z procesem sprzedaży i obsługi klienta
  • Interpretacja wyników badań i ich miejsce w briefach na nowe projekty i usługi

Termin: 14.10.2019 r., godz. 10.00 – 16.15

Formularz zgłoszeniowy: 54.75 KB
 



Szkolenie 2: Kreatywne metody poszukiwania pomysłów na innowacje

W programie m.in.:

  • Design Thinking – myślenie projektowe
  • Kluczowe metody generowania pomysłów i poszukiwania rozwiązań projektowych
  • Praktyka pracy projektanta w procesie generowania pomysłów
  • Metody kreatywne w procesie rozwoju innowacji – perspektywa przedsiębiorcy


Termin: 15.10.2019 r., godz. 10.00 – 16.15

Formularz zgłoszeniowy: 54.65 KB
 



Szkolenie 3: Wartość i kluczowe czynniki sukcesu procesu projektowania w tworzeniu wyróżniających się rynkowo usług

W programie m.in.:

  • Co to znaczy usługa zaprojektowana
  • W poszukiwaniu unikalnej wartości dla klienta/użytkownika
  • Rola badań doświadczeń użytkownika w projektowaniu usług
  • Testowanie i prototypowanie usług
  • Kluczowe narzędzia w procesie projektowania usług
  • Praktyczne zastosowanie wybranych narzędzi – ćwiczenie warsztatowe


Termin: 16.10.2019 r., godz. 10.00 – 16.15

Formularz zgłoszeniowy: 54.59 KB



Szkolenie 4: Komunikacja wizualna jako narzędzie pozycjonowania rynkowego produktu i usługi
W programie m.in.:

  • Miejsce komunikacji wizualnej w procesie rozwoju nowego produktu i usługi
  • Rola projektowania graficznego w budowie komunikacji wizualnej
  • Elementy budujące spójność komunikacji wizualnej
  • Znaczenie projektowania opakowań
  • Od identyfikacji wizualnej do budowy marki

Termin: 17.10.2019 r., godz. 10.00 – 16.15

Formularz zgłoszeniowy: 54.55 KB



Szkolenie 5: Mechanizmy powstawania i sztuka interpretacji trendów rynkowych, branżowych i wzorniczych
W programie m.in.:

  • Znaczenie świadomości trendów w procesie rozwoju nowego produktu i usługi
  • Definicja trendu
  • Proces powstawania trendów
  • Piramida potrzeb a prędkość wymiany trendów
  • Proces rozwoju trendu a poszczególne grupy konsumenckie
  • Metody jakościowe badania trendów
  • Implementacja trendów – ćwiczenie warsztatowe
  • Czytanie i interpretacja trendbooków
  • Funkcjonowanie trendów w różnych branżach

Termin: 18.10.2019 r., godz. 10.00 – 16.15

Formularz zgłoszeniowy: 54.54 KB

Regulamin uczestnictwa w projekcie  315.22 KB

 

MASZ PYTANIE?
Informacji udzieli Ci:

Joanna Wątrucka
tel. (22) 860 03 68,
e-mail: Joanna Wątrucka

Marcin Marchwiński
tel. (22) 860 01 65,
e-mail: Marcin Marchwinski

 
 

Cykl szkoleń: Konteksty skutecznego projektowania innowacji dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
 

mkidn_01_cmyk.jpg