Strona główna » Oferta » Edukacja » Szkolenia » Konteksty skutecznego projektowania innowacji

KONTEKSTY SKUTECZNEGO PROJEKTOWANIA INNOWACJI

 szkolenie_iwp.png

Instytut Wzornictwa Przemysłowego zaprasza do udziału w CYKLU SZKOLEŃ realizowanym w ramach programu „Rozwój sektorów kreatywnych” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury:

Konteksty skutecznego projektowania innowacji

Szkolenia dedykowane są w sposób szczególny:

  • osobom pracującym lub planującym pracę w zespołach ds. rozwoju nowego produktu lub usługi, w tym: projektantom wzornictwa przemysłowego, projektantom grafiki użytkowej, architektom, studentom i absolwentom kierunków projektowych
  • pracownikom firm produkcyjnych i usługowych – menedżerom, technologom, marketingowcom, sprzedawcom, kierownikom projektów


Dzięki szkoleniom:
 

  • lepiej zrozumiesz konteksty, czynniki sukcesu i możliwości uzupełnienia procesu wzorniczego w przedsiębiorstwach o aspekty podnoszące jego skuteczność
  • poznasz kluczowe aspekty projektowania usług i znajomość roli projektanta wzornictwa w tym procesie
  • zrozumiesz miejsce badań w procesie rozwoju nowego produktu, nauczysz się doboru metodyk badawczych przydatnych w pozyskiwaniu informacji o potrzebach użytkowników oraz interpretacji wyników i ich zastosowanie w briefach na nowe projekty i usługi
  • poznasz rolę projektowania graficznego w budowie spójnej komunikacji wizualnej, a także kompleksowego budowania marki
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności z zakresu doboru i zastosowania technik wspomagających kreatywne myślenie w procesie rozwoju innowacji – z perspektywy przedsiębiorcy i projektanta
  • poznasz znaczenie znajomości trendów w procesie rozwoju nowego produktu i usługi, metody jakościowe badania trendów oraz implementacji wyników tych analiz w procesie rozwoju nowego produktu

Projekt obejmuje cykl pięciu jednodniowych szkoleń, które zorganizowane będą w siedzibie Instytutu w Warszawie w czasie trwania w IWP wystawy Dobry Wzór 2018. Warsztatowe części zajęć oraz omówienia studiów przypadku będą się odwoływać do konkretnych produktów i usług, zaprezentowanych na wystawie. Istnieje możliwość wzięcia udziału w wybranym szkoleniu/szkoleniach lub w całym cyklu. Pierwszeństwo wpisania na listę uczestników mają przedstawiciele sektora przemysłów kreatywnych.

Szkolenia realizowane w projekcie „Konteksty skutecznego projektowania innowacji”:


Szkolenie 1: Kreatywne metody poszukiwania pomysłów na innowacje

W programie m.in.:

  • Design Thinking – myślenie projektowe
  • Kluczowe metody generowania pomysłów i poszukiwania rozwiązań projektowych
  • Praktyka pracy projektanta w procesie generowania pomysłów
  • Metody kreatywne w procesie rozwoju innowacji – perspektywa przedsiębiorcy – na przykładzie case study z wystawy Dobry Wzór 2018

Termin: 19.11.2018 r., godz. 10.00 – 15.30

Prowadzący:

Maja Palczewska

Projektantka i architekt wnętrz, dyplomowany moderator Design Thinking. Ma na swoim koncie liczne wdrożenia do produkcji seryjnej (m.in. dla Black Red White, Fabryki Mebli Forte czy Leroy Merlin). Prowadzi warsztaty oraz wykłady z zakresu innowacyjnego projektowania (m.in. dla : Interprint, Pfleiderer, Kronopol, Swiss Krono, Schattdecor, Akademii Wnętrz Ewy Romanow). Dyrektor ds. rozwoju wzornictwa w firmie Black Red White.

Michał Drożdż

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie (projektowanie produktu) i MBA Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University (General Management).Pracował jako projektant wzornictwa i konsultant procesów rozwoju nowego produktu i zarządzania wzornictwem.Od 2006 roku w ZELMER SA odpowiadał za zarządzanie wzornictwem i rozwojem produktu, najpierw na poziomie operacyjnym, a następnie strategicznym jako Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktów. Aktualnie pracuje na stanowisku dyrektora generalnego ds. strategii produktowej w Ceramice Paradyż.


Szkolenie 2: Badania (w tym rynkowe i potrzeb użytkowników) jako nieodzowny etap zbierania wytycznych do briefów projektowych

W programie m.in.:

  • Miejsce badań w procesie rozwoju nowego produktu – na przykładzie case study z wystawy Dobry Wzór 2018
  • Metodyki badawcze przydatne w pozyskiwaniu informacji o potrzebach użytkowników
  • Dobór badań do specyfiki danego projektu
  • Efektywne zintegrowanie badań na użytkownikach z procesem sprzedaży i obsługi klienta
  • Interpretacja wyników badań i ich miejsce w briefach na nowe projekty i usługi

Termin: 20.11.2018 r., godz. 10.00 – 15.30

Prowadzący:

Karolina Wesołowska

z branżą marketingową związana jest od 14 lat. Doświadczenie w prowadzeniu zespołów marketingowych zdobywała w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach, łącząc skutecznie marketing tradycyjny z najnowszymi trendami digital. Obecnie w Ceramice Paradyż pełni funkcję dyrektora ds. marketingu. Zanim związała się z polskim producentem płytek ceramicznych dla szwajcarskiej marki Hoval, zbudowała strategię i zespół marketingowy dla rynków CEE, a następnie jako Content Marketing Manager odpowiadała za działania contentowe w kanałach online i social media dla Europy Zachodniej. Wcześniej zarządzała wizerunkiem marek Celma i Immergas

Michał Drożdż

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie (projektowanie produktu) i MBA Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University (General Management).Pracował jako projektant wzornictwa i konsultant procesów rozwoju nowego produktu i zarządzania wzornictwem.Od 2006 roku w ZELMER SA odpowiadał za zarządzanie wzornictwem i rozwojem produktu, najpierw na poziomie operacyjnym, a następnie strategicznym jako Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktów. Aktualnie pracuje na stanowisku dyrektora generalnego ds. strategii produktowej w Ceramice Paradyż.


Szkolenie 3: Wartość i kluczowe czynniki sukcesu procesu projektowania w tworzeniu wyróżniających się rynkowo usług

W programie m.in.:

  • Co to znaczy usługa zaprojektowana – na przykładzie case study z wystawy Dobry Wzór 2018
  • W poszukiwaniu unikalnej wartości dla klienta/użytkownika
  • Rola badań doświadczeń użytkownika w projektowaniu usług
  • Testowanie i prototypowanie usług
  • Kluczowe narzędzia w procesie projektowania usług
  • Praktyczne zastosowanie wybranych narzędzi – ćwiczenie praktyczne na case study z wystawy Dobry Wzór 2018

Termin: 21.11.2018 r., godz. 10.00 – 15.30

Prowadzący:

Magdalena Macko

od 15 lat jest związana z bankowością. Skuteczny manager specjalizujący się w przeprowadzaniu transformacji, zarzadzaniu zmianą i projektowaniu usług. W Banku Millennium pracuje od 2006 roku, początkowo w Departamencie Marketingu zarządzając produktami kredytowymi, a następnie w Departamencie Operacji jako szef operacji detalicznych. Od 2011 jest dyrektorem Departamentu Jakości. Odpowiada za całokształt działań zmierzających do zapewnienia wysokiego poziomu doświadczeń klientów zarówno wśród klientów indywidualnych jak i biznesowych. Bezpośrednio podlegają jej zespoły zajmujące się projektowaniem procesów i modeli obsługi Klienta, badań głosu Klienta oraz rozpatrywaniem reklamacji. Częsty prelegent i trener na konferencjach i warsztatach poświęconych Customer Experience, Design Thinking i Projektowaniu Usług.

Michał Drożdż

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie (projektowanie produktu) i MBA Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University (General Management).Pracował jako projektant wzornictwa i konsultant procesów rozwoju nowego produktu i zarządzania wzornictwem.Od 2006 roku w ZELMER SA odpowiadał za zarządzanie wzornictwem i rozwojem produktu, najpierw na poziomie operacyjnym, a następnie strategicznym jako Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktów. Aktualnie pracuje na stanowisku dyrektora generalnego ds. strategii produktowej w Ceramice Paradyż.


Szkolenie 4: Komunikacja wizualna jako narzędzie pozycjonowania rynkowego produktu i usługi

W programie m.in.:

  • Miejsce komunikacji wizualnej w procesie rozwoju nowego produktu i usługi – na przykładzie case study z wystawy Dobry Wzór 2018
  • Rola projektowania graficznego w budowie komunikacji wizualnej
  • Elementy budujące spójność komunikacji wizualnej
  • Znaczenie projektowania opakowań
  • Od identyfikacji wizualnej do budowy marki

Termin: 22.11.2018 r., godz. 10.00 – 15.30

Prowadzący:

Dawid Korzekwa

Projektant graficzny; doktor habilitowany sztuk plastycznych, profesor w Katedrze Projektowania Graficznego Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU (od 2007); Biegły sądowy z zakresu projektowania graficznego i praw autorskich; Stypendysta Ministra Kultury (2005); Dyrektor artystyczny magazynu literackiego Kursywa (2004-2007); Dyrektor artystyczny miesięcznika Drogi oraz kwartalnika Obiekty Inżynierskie (2008-2014); Dyrektor artystyczny miesięcznika BE Magazyn (od 2013); Komisarz międzynarodowego biennale studenckiej grafiki projektowej AGRAFA (2006-2009); Członek Rady Programowej Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie (od 2013); Odznaczony przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi (2015); Specjalizuje się w projektowaniu prasowym, książce, identyfikacji wizualnej i plakacie.

Michał Drożdż

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie (projektowanie produktu) i MBA Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University (General Management).Pracował jako projektant wzornictwa i konsultant procesów rozwoju nowego produktu i zarządzania wzornictwem.Od 2006 roku w ZELMER SA odpowiadał za zarządzanie wzornictwem i rozwojem produktu, najpierw na poziomie operacyjnym, a następnie strategicznym jako Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktów. Aktualnie pracuje na stanowisku dyrektora generalnego ds. strategii produktowej w Ceramice Paradyż.


Szkolenie 5: Mechanizmy powstawania i sztuka interpretacji trendów rynkowych, branżowych i wzorniczych

W programie m.in.:

  • Znaczenie świadomości trendów w procesie rozwoju nowego produktu i usługi – na przykładzie case study z wystawy Dobry Wzór 2018
  • Definicja trendu
  • Proces powstawania trendów
  • Piramida potrzeb a prędkość wymiany trendów
  • Proces rozwoju trendu a poszczególne grupy konsumenckie
  • Metody jakościowe badania trendów
  • Implementacja trendów na przykładzie case study z wystawy Dobry Wzór 2018 – ćwiczenie praktyczne
  • Czytanie i interpretacja trendbooków
  • Funkcjonowanie trendów w różnych branżach

Termin: 23.11.2018 r., godz. 10.00 – 15.30

Prowadzący:

Agnieszka Polkowska

Z wykształcenia projektant wzornictwa, z powołania trendwatcher i strateg. Założycielka pierwszego w Polsce studio obserwacji i wdrażania trendów w sektorach mody i lifestyle’u, TRENDSPOT. Doktorantka gdańskiej ASP. Naukowo i zawodowo zajmuje się implementacją tendencji m.in na stanowisku Head of Trends w kreatywnym kolektywie POP UP GRUPA. Ekspert holenderskiego think tanku MARE Research. Współtworzy strategie takich marek jak np. MTV, Gosia Baczyńska, Lous, Echo czy TOVA. Redaktor portalu Trend Tablet założonego z inicjatywy Lidewij Edelkoort. Autorka wykładów, warsztatów oraz tekstów i eksperckich komentarzy publikowanych w magazynach i portalach „Polityka”, “Gazeta Wyborcza”, „Sezon”, “Fashion Magazine”, FashionPost.pl, FashionPRTalks.pl.

Michał Drożdż

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie (projektowanie produktu) i MBA Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University (General Management).Pracował jako projektant wzornictwa i konsultant procesów rozwoju nowego produktu i zarządzania wzornictwem.Od 2006 roku w ZELMER SA odpowiadał za zarządzanie wzornictwem i rozwojem produktu, najpierw na poziomie operacyjnym, a następnie strategicznym jako Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktów. Aktualnie pracuje na stanowisku dyrektora generalnego ds. strategii produktowej w Ceramice Paradyż.


Podsumowanie warsztatów i galeria zdjęć >>

 

REGULAMIN

Regulamin uczestnictwa w projekcie

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Joanna Wątrucka
tel. (22) 860 03 68,
e-mail: Joanna Wątrucka

Marcin Marchwiński
tel. (22) 860 01 65,
e-mail: Marcin Marchwinski

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących
z Funduszu Promocji Kultury.

 mkidn.jpg

 

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Joanna Wątrucka
tel. (22) 860 03 68,
e-mail: Joanna Wątrucka

Marcin Marchwiński
tel. (22) 860 01 65,
e-mail: Marcin Marchwinski