Klient
PKP Intercity
Tytuł projektu
Konkurs zamknięty na projekt koncepcyjny rozwiązań graficzno-kolorystycznych sylwetki i projekt koncepcyjny wnętrza składów zespolonych taboru PKP Intercity
Cel
Wyłonienie projektu rozwiązań graficzno-kolorystycznych sylwetki i wnętrza składów zespolonych taboru PKP Intercity do wdrożenia 20 składów zespolonych w 5 miastach w Polsce w 2012 roku
Parametry
Projekt realizowany przez rok (2008)
W projekcie uczestniczyły 3 strony:
- PKP Intercity – Zamawiający;
- IWP – organizator konkursu, doradca;
- Projektanci – 3 studia projektowe uczestniczące w konkursie zamkniętym.
Zakres
- Opracowanie regulaminu konkursu i metodologii jego przeprowadzenia gwarantującej równy dostęp do wiedzy nt. projektu;
- Analiza potrzeb użytkowników oraz analiza dokumentacji;
- Opracowanie briefu projektowego, w tym celu m.in. wywiady z osobami zaangażowanymi w projekt, wykorzystanie badań ergonomicznych;
- Wytypowanie i zaproszenie do konkursu projektantów o odpowiednim doświadczeniu i kompetencjach;
- Wytypowanie i pozyskanie składu jury;
- Opracowanie kryteriów oceny projektów, punktacji oraz karty oceny projektów;
- Organizacja i przeprowadzenie warsztatów przekazujących projektantom wytyczne projektowe;
- Przeprowadzenie konkursu i przewodzenie w obradach jury – wyłonienie projektu, który najlepiej spełnia kryteria i oczekiwania klienta, daje możliwość wdrożenia w wymaganym terminie.
Korzyści dla klienta
- Zgodne ze sztuką, uporządkowane i transparentne przeprowadzenie prac;
- Metodologia gwarantująca wysoką jakość projektu;
- Profesjonalne opracowanie wymaganych dokumentów;
- Znajomość środowiska projektantów, ich specjalizacji i kompetencji, a także oczekiwań;
- Minimalizacja ryzyka otrzymania projektu nie spełniającego oczekiwań klienta, dzięki analizie możliwości oraz preferencji klienta oraz opracowaniu kryteriów oceny i wyboru projektu.