Strona główna » O instytucie » Aktualności IWP

AKTUALNOŚCI

Podsumowanie cyklu szkoleń "Konteksty skutecznego projektowania innowacji".

 W dniach 14-18 października w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o. odbyła się druga edycja cyklu szkoleń realizowanych w ramach programu „Rozwój sektorów kreatywnych” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury: Konteksty skutecznego projektowania innowacji.

Tak jak w poprzednim roku projekt cieszył się dużym zainteresowaniem przedstawicieli sektorów kreatywnych oraz reprezentantów firmy produkcyjnych i usługowych. Każdy z tematów ujętych w cyklu przyciągnął szerokie grono osób, które chciały poszerzyć swoją wiedzę.

Do prowadzenia zajęć zaproszeni zostali eksperci-praktycy o znaczącym doświadczeniu rynkowym, a wśród nich:
Karolina Wesołowska w temacie „Badania jako nieodzowny etap zbierania wytycznych do briefów projektowych”, Tomasz Bąkowski– odpowiedzialny za „Kreatywne metody poszukiwania pomysłów na innowację”, Magdalena Macko-Gizińska omawiająca „Wartość i kluczowe czynniki sukcesu procesu projektowania w tworzeniu wyróżniających się rynkowo usług”, Andrzej Leraczyk prowadzący szkolenie „Komunikacja wizualna jako narzędzie pozycjonowania rynkowego produktu i usługi” oraz Agnieszka Polkowska prezentująca „Mechanizmy powstawania i sztukę interpretacji trendów rynkowych, branżowych i wzorniczych”. Nad całością czuwał moderator cyklu: Michał Drożdż, który współprowadził szkolenia i komentował prezentowane zagadnienia z perspektywy menedżera designu.

Przez 5 dni przeszkolonych zostało ponad 100 uczestników, którzy dzięki szkoleniom:

  • lepiej zrozumieli konteksty, czynniki sukcesu i możliwości uzupełnienia procesu wzorniczego w przedsiębiorstwach o aspekty podnoszące jego skuteczność
  • poznali kluczowe aspekty projektowania usług i rolę projektanta wzornictwa w tym procesie
  • poznali miejsce badań w procesie rozwoju nowego produktu, nauczyli się doboru metodyk badawczych przydatnych w pozyskiwaniu informacji o potrzebach użytkowników oraz interpretacji wyników i ich zastosowanie w briefach na nowe projekty i usługi
  • zrozumieli rolę projektowania graficznego w budowie spójnej komunikacji wizualnej, a także kompleksowego budowania marki
  • zdobyli wiedzę i umiejętności z zakresu doboru i zastosowania technik wspomagających kreatywne myślenie w procesie rozwoju innowacji – z perspektywy przedsiębiorcy i projektanta
  • poznali znaczenie znajomości trendów w procesie rozwoju nowego produktu i usługi, metody jakościowe badania trendów oraz implementacji wyników tych analiz w procesie rozwoju nowego produktu

Uczestnicy szkoleń bardzo wysoko ocenili wartość i jakość szkoleń, prowadzących oraz organizację. W ankietach pojawiły się podsumowania potwierdzające realizację celu, jaki postawili przed sobą organizatorzy cyklu, a mianowicie: „Bardzo interesujące, pobudzające kreatywność, dużo nowych, ciekawych wiadomości i wartościowych przykładów praktycznych”.
Opnie uczestników oraz liczba osób na listach rezerwowych, tj. tych, które nie mogły zostać przyjęte na szkolenia z powodu ograniczonej liczby miejsc, jednoznacznie potwierdzają większą niż skala zrealizowanego projektu potrzebę edukacji (głównie sektora branż kreatywnych) w obszarze zaproponowanych przez Instytut kontekstów skutecznego projektowania innowacji.

 fot. IWP 

 IMG_20191015_101330_1.jpg

IMG_20191016_101934_1.jpg

IMG_20191017_105739_1.jpg

IMG_20191018_152422_1.jpg

IMG_20191018_152533_1.jpg

IMG_20191018_152600_1.jpg

IMG_20191018_152638_1.jpg

IMG_20191018_152728_1.jpg

IMG_20191018_152942_1.jpg

 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Logo_Ministerstwa_Kultury_i_Dziedzictwa_Narodowego.svg_.png

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78