Strona główna » Projekty » Imagine Cup » Imagine Cup 2018

IMAGINE CUP 2018

Polska Drużyna Narodowa Imagine Cup 2018 wybrana! Drużyna Wavy reprezentująca Politechnikę Łódzką i Politechnikę Warszawską powalczy w światowych finałach konkursu w Seattle o 100 tysięcy dolarów.

Trzy drużyny: Hacks for Snacks z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, AcomoEye Team z Politechniki Warszawskiej oraz Wavy reprezentująca Politechnikę Łódzką oraz Politechnikę Warszawską, to zwycięzcy 16. edycji krajowych finałów Imagine Cup. Podium dopełniła drużyna Raccoon Smart Trash z Polsko Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, która wygrała specjalną konkurencję lokalną poświęconą inteligentnym miastom.

W tym roku drużyny startowały w trzech zupełnie nowych kategoriach odzwierciedlających światowe trendy technologiczne, a są to: Artificial Inteligence, Mixed Reality oraz Big Data. Czwarta, specjalna kategoria to lokalna inicjatywa Microsoft dedykowana rozwiązaniom na rzecz inteligentnych miast Smart City.

Nagrodę specjalną Instytutu Wzornictwa Przemysłowego dla najlepszego projektanta grafiki otrzymał Jakub Wujek, członek polskiej Drużyny Narodowej, z zespołu Wavy.0236_ImagineCup_foto_1.jpg


VIP Jury pod przewodnictwem Magdy Taczanowskiej, członka zarządu polskiego oddziału Microsoft obradowało w składzie:

• Dominik Wójcicki, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
• Krzysztof Majdan, Redaktor Naczelny InnPoland
• Mateusz Kierepka, CEO MedApp
• Katarzyna Rzehak, Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Artificial Intelligence

Laureat Artificial Intelligence zespół Hacks for Snacks. zaprezentował rozwiązanie Nerve skierowane do osób, których dzieci cierpią̨ na epilepsję. Głównym jego celem jest zapewnienie spokoju rodzicom, którzy żyją w ciągłej niepewności i strachu o stan zdrowia swoich dzieci.

0249_ImagineCup_foto_2.jpg

Zespół Mindhand zaprezentował rozwiązanie Mindhand. To projekt skierowany do osób po amputacji kończyny górnej. Głównym celem zespołu jest wyprodukowanie taniego rozwiązania, na które będzie mógł sobie pozwolić każdy potrzebujący.

Drużyna The Spectre pokazała rozwiązanie Spectre, które poprawia profilaktykę, przyspiesza diagnozę i umożliwia spersonalizowaną terapię nowotworową. Wszystko dzięki uczeniu maszynowemu - algorytmy uczenia maszynowego są w stanie standaryzować duże ilości danych, na podstawie których lekarz będzie w stanie stwierdzić, z jakim typem nowotworu ma do czynienia. 

Mixed Reality

Drużyna AcomoEye Team to zwycięzca kategorii Mixed Reality Ich projekt AcomoEye ma za zadanie rozwiązać problemy wizji człowieka podczas stosowania gogli wirtualnej rzeczywistości. Głównym celem rozwiązania jest poprawa komfortu wizyjnego, poprawienie obrazu wyświetlanego przez gogle VR oraz rozwiązanie konfiktu wergencji i akomodacji.

0254_ImagineCup_foto_3.jpg


Drużyna Code HussAR pokazała rozwiązanie Health Point. Za pomocą̨ gogli rozszerzonej rzeczywistości HoloLens ratownik/lekarz sczytuje z opaski dane ratowanego. Technologia Mixed Reality umożliwia ratownikowi prowadzić́ akcję ratunkową i monitorować parametry życiowe i czas akcji jednocześnie.

Drużyna HomU zaprezentowała rozwiązanie HomU. To innowacyjna aplikacja do planowania wystroju i umeblowania wnętrz oparta o urządzenie Microsoft HoloLens. Użytkownik może umieszczać́ w swoim otoczeniu meble i przedmioty dostępne w bazie danych aplikacji. Dodatkowo użytkownik może wchodzić́ w interakcję z dodanymi przedmiotami (obracanie, przesuwanie, otwieranie itp.), aby sprawdzić́ czy pasują̨ do wnętrza mieszkania.

Big Data
Laureat kategorii Big Data zespół. Wavy zaprezentował rozwiązanie - lokalizator dla nurków rekreacyjnych, które jest oparte o urządzenie przekazujące informacje o położeniu nurka w czasie rzeczywistym. Zebrane dane trafiają̨ do chmury Microsoft Azure, gdzie zostają̨ przeanalizowane i zobrazowane za pomocą aplikacji, co daje możliwość obserwacji położenia nurka i przekłada się̨ na poprawę poczucia bezpieczeństwa pod wodą.

0261_ImagineCup_foto_4.jpg


Projekt Ionet, który zaprezentował zespół Novlex, to oparte o IoT i blockchain rozwiązanie, którego głównym zamysłem jest uniezależnienie smartfonu od konkretnego dostawcy sieci, tak aby w momencie przeciążenia lub awarii nadajnika jednego z operatorów mniejsze urządzenia były w stanie przejąć́ odpowiedzialność́ za przesyłanie danych miedzy innymi użytkownikami, czyli przejść́ z systemu scentralizowanego na system zdecentralizowany.

Drużyna Wawteam pokazała projekt platformy analitycznej CareFree, a docelowo także subskrypcyjno-sprzedażowej kosmetyków, chemii gospodarczej oraz innych artykułów codziennego użytku, wykorzystujący rozwiązania z dziedzin IoT, smart home oraz Big data. Rozwiązanie polega na zastosowaniu czujników mierzących zużycie produktów codziennego użytku, przesłaniu zebranych danych na platformę Microsoft Azure, poddaniu ich analizie (uczenie maszynowe) a następnie otrzymaniu precyzyjnych informacji o tym, jak zużywane są̨ produkty i kiedy należy dostarczyć́ ich kolejne opakowania.

Smart City

Zespół Raccoon Smart Trash,laureat kategorii Smart City zaprezentował projekt Raccoon Smart Trash, który koncentruje się na problemie złej organizacji zarzadzania odpadami, jak również̇ brakiem świadomości ekologicznej wśród obywateli. Rozwiązanie ma zmienić sposób, w jaki ludzie patrzą̨ na ekologię i przyczynić się do poprawy przyszłości naszej planety.

0244_ImagineCup_foto_5.jpg


Drużyna CrazyCodersPL pokazała system WizzuLED pozwalający artystom i technikom wyrazić ich emocje w subtelny sposób. Pozwala na wyświetlanie informacji, fragmentów ekranu, wizualizacji, a nawet 8- bitowych gier. Idealnie nadaje się do klubów, na estradę oraz jako element wystroju różnych lokali.

Drużyna PetSity jest autorem aplikacji PetSity, która stanowi rozwiązanie stworzone dla ludzi nieposiadających wystarczającej ilości czasu w danej chwili, aby zająć się swoimi zwierzętami domowymi. Zespół chcę stworzyć rozwiązanie na wiele platform, które umożliwiłoby znalezienie w okolicy osoby chcącej zająć się zwierzątkiem za odpowiednie wynagrodzenie.

Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów, którzy nie boją się przełożyć swojej kreatywności na realne rozwiązania technologiczne. W dotychczasowych edycjach udział wzięło niemal 2 miliony studentów ze 190 krajów.
Polscy studenci na podium Imagine Cup stawali aż 23 razy zdobywając 7 pierwszych, 9 drugich i 7 trzecich miejsc. Dla części z nich, tworzenie oprogramowania stało się sposobem na życie, czego przykładem są firmy powstałe na bazie projektów konkursowych, takie jak Senfino czy DevCore.NET.

Organizator Microsoft

Współorganizator Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Patronat honorowy:

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii,

Ministerstwo Cyfryzacji,

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Informacji udzieli Ci:

Małgorzata Wrocławska-Sznejder
tel.(22) 860 01 60
e-mail: malgorzata_wroclawska@iwp.com.pl