Strona główna » Projekty » Imagine Cup » Poprzednie edycje » Imagine Cup 2015

IMAGINE CUP 2015

indeks.jpg

Imagine Cup 2015 

9 kwietnia poznaliśmy zwycięzców Finałów Krajowych Imagine Cup 2015. W każdej z trzech kategorii – Games, Innovation i World Citizenship jury wybrało zespoły, które po zakończeniu Finałów Krajowych będą konkurować w półfinałach światowych online o udział w Światowych Finałach w Seattle. Pierwsze miejsce w swojej kategorii i Tytuł Drużyny Narodowej zdobyły zespoły Smart Mirrors (Innovations), Toast and Brains (World Citizenship) oraz Serious English Name.

Każda ze zwycięskich drużyn zostanie zaprezentowana na stronie internetowej www.imaginecup.com od razu po zakończeniu Finałów Krajowych i będzie konkurować w rozgrywkach online o udział w Światowych Finałach w Seattle, które odbędą się tradycyjnie w lipcu 2015.
Zwycięscy półfinałów światowych wyjadą na światowe finały Imagine Cup do Seattle, USA. Wyjazd jest finansowany przez Organizatorów! Na wygranych czeka m.in. prywatne spotkanie z Billem Gatesem, uczestnictwo w największych konferencjach deweloperskich oraz nagrody pieniężne w wysokości $50.000, a także dodatkowe nagrody w postaci kilkudziesięciu tysięcy dolarów na promocję w social media.

Nagrody w kategorii Innovation:

DSC5582.jpg

fot. Konrad Obidziński

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej
Smart mirrors

Projekt przeznaczony dla motocyklistów powstał dzięki współpracy uczniów i studentów Zespołu Szkół Komunikacji im. H. Cegielskiego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie oraz Politechniki Poznańskiej. Dzięki telefonowi umieszczonemu w obszarze klatki piersiowej, specjalnej aplikacji oraz konstrukcji lusterek, kierowca motocykla nie musi już dopasowywać ustawienia lusterek w zależności od pozycji ciała – dzieje się to automatycznie. Kiedy osoba prowadząca jednoślad pochyla się mocniej przy większej prędkości, aplikacja znajdująca się w telefonie ustawia lusterka w odpowiedniej pozycji, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo kierowcy.

II miejsce
Stattist


Studenci Uniwersytet Jagiellońskiego postanowili zaprojektować rozwiązanie Stattist.com, umożliwiające selekcjonowanie dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych spośród ogromnych ilości informacji w internecie.
Ta spersonalizowana gazeta i narzędzie analityczne w jednym może być wykorzystywane do badania popularności danej marki, czy powodzenia kampanii marketingowej.

III miejsce
Untwisted Team


Projekt Untwisted to aplikacja na smartphone z systemem Windows 8.1, która pokazuje aktualne informacje dotyczące natężenia ruchu w klubach, kawiarniach i pubach. Dzięki temu użytkownik, który właśnie umówił się z pięciorgiem przyjaciół, łatwo znajdzie wolny stolik, nie frustrując się przy tym poszukiwaniem odpowiedniego miejsca. Aplikację stworzyli studenci Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.


Nagrody w kategorii World Citizenship

DSC55432.jpg

fot. Konrad Obidziński

I miejsce i tytuł drużyny narodowej
Toast and Brains


Studenci Politechniki Białostockiej przygotowali projekt Photon – innowacyjny system, który uczy dzieci programowania i logicznego myślenia poprzez zabawę. Polega ona na wykorzystaniu małego robota zintegrowanego ze smartphonem, tabletem lub komputerem. Urządzenie pozwala także wziąć udział w interaktywnych grach z innymi użytkownikami. Każdy Photon rośnie wraz z jego właścicielem. Poprzez zdobywanie nowych umiejętności i zdolności zwiększa swoje możliwości.

II miejsce
Science Sergeants


Drużyna Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy zgłosiła do konkursu projekt iSULIN, który ma pomóc diabetykom skutecznie monitorować stan zdrowia. iSULIN to poręczny, przenośny biosensor, współpracujący z aplikacją mobilną. Pomiary zrobione na nadgarstku pacjenta zbierane są przez aplikację oraz przechowywane i przetwarzane w chmurze w czasie rzeczywistym tak, aby diabetyk miał najaktualniejsze dane o swoim stanie zdrowia. Aplikacja rekomenduje również odpowiednią dietę oraz umożliwia kontakt z personelem medycznym.


III miejsce
Cervi


Projekt zespołu z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie to system transmisji i analizy danych, korzystający z technologii Microsoft Azure, wspomagany bezzałogową maszyną latającą. Rozwiązanie jest odpowiedzią na problemy związane z bezpieczeństwem miejsc trudnych do ochrony tradycyjnymi metodami. Autonomicznie poruszający się dron, dokonujący bieżącej analizy monitorowanego obrazu w chmurze, jest przeznaczony dla instytucji takich jak straż graniczna czy służby ratownicze.

Nagrody w kategorii Games

DSC55662.jpg

fot. Konrad Obidziński

I miejsce i tytuł drużyny narodowej
Serious English Name


Drużyna z Uniwersytetu Łódzkiego zgłosiła do konkursu grę Bandbarian. Śledzi ona losy wojownika podczas jego misji, by stać się silniejszym. Aby osiągnąć ten cel, gracz musi ćwiczyć razem z postacią. Gra śledzi wyniki ze specjalnej opaski fitbit i przekłada je na progres wojownika w grze. W ten sposób zarówno gracz, jak i jego awatar dążą do lepszej kondycji.

II miejsce
Vivid Dream


Dude Wars to projekt studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest to gra typu RTS (Real Time Strategy – Strategia Czasu Rzeczywistego) przeznaczona dla wielu graczy walczących ze sobą w sieci. Pozwala na zmagania między platformami mobilnymi i stacjonarnymi, a dzięki systemowi rankingowemu skupia się na rywalizacji.

III miejsce
Lumi-System


Studenci z Gdańska zaprezentowali swoją platformę dla rozgrywek karcianych – Card Games Platform. Ich projekt ma pogodzić fanów odmiennych typów gier, łącząc w sobie możliwość wybrania jednego z dostępnych już tytułów lub stworzenia i zmodyfikowania swoich własnych modułów dostosowanych do ich preferencji. Całość rozgrywek odbywa się na tablecie z Windows 8.1.

DSC54452.jpg
fot. Konrad Obidziński

Bożena Gargas prezes IWP przyznała nagrodę specjalną dla najlepszego projektanta interface’u Dawidowi Bugajewskiemu z drużyny Science Sergeants z Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy za projekt aplikacji iSULIN.
„Ta minimalistyczna i prosto zaprojektowana aplikacja nie tylko wpisuje się w nurt „technologii w służbie człowieka” – ale także swoim wyrazem graficznym niweluje drastyczność choroby i konieczność dawkowanie leku. Jest przyjazna i swoim interfacem łagodzi wrażenie „medykalizacji”, zbliżając się graficznie do projektów aplikacji związanych z wysiłkiem fizycznym czy sportem. Jest praktyczna, funkcjonalna, czytelna i w doskonały sposób oddaje funkcjonalności aplikacji.”

Podobnie jak w latach ubiegłych, współorganizatorem Imagine Cup w Polsce jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego, a honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerem technologicznym została firma Comarch, a dodatkowe wsparcie dla studentów zapewnili także Agencja Rozwoju Przemysłu, Artifex Mundi, Billennium, ILC, oraz fundusz Zernike Meta Ventures. Uczestników 13. edycji Imagine Cup oceniał nowy Kapitan konkursu Imagine Cup – Waldemar Sielski – pierwszy prezes i założyciel Microsoft w Polsce.

Relacja z Finałów krajowych Imagine Cup 2015

Imagine Cup, największy konkurs technologiczny dla studentów, to już nie tylko możliwość współzawodniczenia z najlepszymi zespołami z całego świata oraz świetna zabawa – to realna szansa na realizację swoich pomysłów na biznes. Poza atrakcyjnymi nagrodami, zwycięskie drużyny otrzymują pełne wsparcie ekspertów Microsoft, a także narzędzia niezbędne do rozwoju swoich projektów już na etapie polskich finałów.

Dla osób, które są nastawione na realizację swoich pomysłów, Imagine Cup to najlepsze miejsce żeby stworzyć zespół czy pozyskać środki na działania marketingowe. Przykładem może być rzeszowski zespół Power of Vision, który z projektem Face Controller trafił do finału ostatniej edycji i już zaczął przygotowania do rozwoju swojego biznesu.

„Imagine Cup to świetna okazja żeby zyskać ekspercką wiedzę, znajomości oraz pieniądze na start biznesu. W trakcie konkursu poznaliśmy wspaniałych ludzi, na których pomoc zawsze możemy liczyć, a dzięki Microsoft otrzymaliśmy wsparcie, co pozwoli nam wejść na rynek globalny i konkurować z dużymi firmami. Był to bardzo duży krok na przód, ponieważ nauczyliśmy się jak przekuć nasz projekt w dochodowy biznes”- mówi Norbert Pisz, jeden z twórców projektu Face Controller. „Naszym projektem już zainteresowało się kilku inwestorów i aktualnie pracujemy nad biznes planem, co pozwoli w przyszłym roku rozpocząć dystrybucję w całej Europie oraz w USA.” – dodaje.

Polscy studenci, na podium Imagine Cup stawali aż 23 razy zdobywając 7 pierwszych, 9 drugich i 7 trzecich miejsc. Dla części z nich, tworzenie oprogramowania stało się sposobem na życie, czego przykładem są takie firmy jak Senfino czy DevCore.NET – jeden z partnerów konkursu w Polsce.

Szczegółowe informacje na temat Imagine Cup dostępne są na oficjalnej stronie konkursu: www.imaginecup.pl

Informacji udzieli Ci:

Małgorzata Wrocławska-Sznejder
tel.(22) 860 01 60
e-mail: malgorzata_wroclawska@iwp.com.pl