Strona główna » O instytucie » Aktualności IWP

AKTUALNOŚCI

Studenci z Warszawy i Poznania zwycięzcami konkursu technologicznego Imagine Cup 2017!

Trzy zespoły: Idea_hunters z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie a także MIDI Studio Team oraz Pyra Squad z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to zwycięzcy tegorocznej, 15. edycji konkursu Microsoft Imagine Cup.


Wyłonione drużyny staną w szranki z kolegami z innych krajów podczas półfinałów regionalnych, które zadecydują o ich udziale w finałach światowych w lipcu w Redmond/ USA.

Dodatkowo, w tegorocznej edycji konkursu jury przyznało nagrodę za pierwsze miejsce w kategorii Smart City Challenge. Wygrała drużyna Activy z Warszawy – z rozwiązaniem ImpactCycling – internetową platformą wynagradzania za aktywny wybór roweru jako codziennego środka lokomocji.
Ponadto, projektant interfejsu tejże platformy – Igor Pielas – otrzymał nagrodę specjalną prezesa Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

1.jpg

 

Zwycięzcy poszczególnych kategorii – Innovation (Innowacje), Games (Gry), World Citizenship (Projekty Społeczne), a także Smart City Challenge (rozwiązania dedykowane inteligentnym miastom) – wyłoniło VIP Jury pod przewodnictwem Magdy Taczanowskiej, Dyrektor Sektora Publicznego w polskim oddziale Microsoft w składzie:


Marianna Sidoroff, Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki Elektronicznej, Ministerstwo Rozwoju
Michał Szaniawski, Wiceprezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu
Grzegorz Zajączkowski, Doradca w Gabinecie Politycznym Ministra Cyfryzacji
Katarzyna Rzehak, Dyrektor Działu Kreatywnego i PR w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego
Stan Just, R&D Manager w firmie CD Projekt.
 

INNOVATION

Laury w kategorii Innovation zdobył zespół MIdIStudio Team. Ich zwycięski projekt – MiDi Studio VR – to pierwszy kompletny interfejs MIDI dla wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu użytkownicy mogą tworzyć i modulować dźwięki za pomocą dostępnych wirtualnych instrumentów.

Na drugim miejscu uplasował się reprezentujący Politechnikę Białostocką zespół Besos
z aplikacją Anima – systemem powiadomień i wiadomości opartych na beaconach. Trzecie miejsce zajęli przedstawiciele zespołu Woody ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za projekt drewnianych gogli do rzeczywistości wirtualnej.



 

GAMES

Zwycięzcą w kategorii Games została drużyna Pyra Squad. Ich projekt - The Blindness– to gra pozwalająca zanurzyć się w unikalnym świecie zbudowanym całkowicie z muzyki, efektów dźwiękowych i narracji. Dzięki tej koncepcji, w rozgrywce mogą brać udział także osoby niewidome, a pozostali użytkownicy mogą poczuć, jak funkcjonują osoby pozbawione tego zmysłu.

Drugie miejsce zajął zespół Orion Milk z Politechniki Łódzkiej z grą PigeonFight, w której użytkownicy wcielają się w gołębie walczące o kromkę chleba. Trzecie miejsce przypadło natomiast DynamicTrio, również z Politechniki Łódzkiej, za grę wyścigową Crash'em.



 

WORLD CITIZENSHIP

Pierwsze miejsce w kategorii World Citizenship zdobył zespół Idea_hunters za projekt Elephant. Jest to koncepcja textronicznego ubranka niemowlęcego dla dzieci w wieku 0. – 12. miesięcy, które ma za zadanie monitorować ich funkcje życiowe i stymulować prawidłowy rozwój układu mięśniowego. Docelowo projekt zakłada także monitorowanie temperatury i potliwości ciała, aktywności mięśniowej i oddechowej oraz funkcji serca. Zbierane w ten sposób informacje dadzą całościowy obraz stanu zdrowia niemowlaków, który pomoże w wykrywaniu nieprawidłowości lub potencjalnego zagrożenia.

Drugie miejsce należy do MedBiz – reprezentantów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Zaprezentowany przez nich ORTOMesh to innowacyjna orteza, dopasowana do anatomii i indywidualnych wymagań pacjentów. Podium w tej kategorii zamyka zespół TechVision z III Liceum Ogólnokształcącego im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni. Zaprezentowana przez nich aplikacja Slant zapewnia dwustronną komunikację pomiędzy osobami głuchymi a słyszącymi.

 


Imagine Cup
to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów, którzy nie boją się przełożyć swojej kreatywności na realne rozwiązania technologiczne. W dotychczasowych edycjach udział wzięło niemal 2 miliony studentów ze 190 krajów.
Polscy studenci na podium Imagine Cup stawali aż 23 razy zdobywając 7 pierwszych, 9 drugich i 7 trzecich miejsc. Dla części z nich, tworzenie oprogramowania stało się sposobem na życie, czego przykładem są takie firmy jak Senfino czy DevCore.NET – jeden z partnerów konkursu w Polsce.

Organizator Microsoft
Współorganizator Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Patron Honorowy Ministerstwo Rozwoju
Ministerstwo Cyfryzacji
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78